Kamutpasta met ricotta en spinazie

IMG_1591
© art decaro

Tijdens de eerste weken van het eliminatiedieet is het experimenteren geblazen met de weinige ingrediënten die je mag gebruiken. Gelukkig is pasta niet (helemaal) verboden (zo zijn kamut en speltpasta, die je in de biowinkel kan kopen, toegelaten) en nog gelukkiger ben ik dat ik niet lactose-intolerant ben, zodat ik lekkere kaas in mijn gerechtjes kan verwerken. Het volgende receptje is een uitvindsel, maar al zeg ik het zelf: een schot in de roos!

Ingrediënten (voor één persoon)

  • 60g kamut pasta
  • 100g verse spinazie
  • 60g ricottakaas
  • 1 el parmezaan
  • zout
  • basilicum

Bereidingswijze

Kook de pasta zoals aangegeven op het pakje (meestal: 8 minuten) en stoof de spinazie intussen wat aan in olijfolie (of echte roomboter). Ik hou ervan als de spinazie een beetje aanbruint, maar heb me laten vertellen dat dat niet echt gezond is.

Giet de pasta af en hou nog een klein beetje kookvocht over. Meng de ricotta en spinazie onder de pasta en kruid af met zout (peper is niet toegelaten tijdens het eliminatiedieet). Strooi er wat geraspte parmezaan over en werk tot slot af met een takje basilicum.

Tip voor de niet fructose-intoleranten: ik denk dat dit receptje ook heel lekker is als je er geroosterde pijnboompitjes aan toevoegt  :-)

Smakelijk!

Kamutpasta met ricotta en spinazie

Geef een reactie

