Het (vervloekte) eliminatiedieet: week 2

IMG_7702Mijn tweede week van het drie weken durend eliminatiedieet zit er op! En hierover kan ik kort zijn: week twee was redelijk rampzalig op fysiek vlak (moe, misselijk na elke hap, de ene appelflauwte na de andere, buikpijn, hoofdpijn,…), maar desondanks zit het op mentaal vlak wel goed, wat superpositief is! Wie binnenkort ook aan het eliminatiedieet moet beginnen: het is haalbaar!

Na twee weken suikervasten, zijn mijn goestingskes zo goed als verdwenen. Ik heb geen zin meer in zoete of zoute snacks, enkel honger (véél honger: op dat moment moet je me natuurlijk wel geen nootjes of stuk chocolade aanbieden). Ik begin zowaar zelfs gestoomde en ongekruide groenten, vis en kip lekker te vinden. En toen ik dit weekend mijn tafelgenoten zag smullen van een grote portie lekker vettige afhaalchinees, heb ik zonder problemen mijn sober bolletje mozarella en halve avocado bovengehaald. Het deed me niks. Ik had gewoon honger en die “saaie” maaltijd was dé ideale oplossing voor mijn probleem. Ook de taart die ik tweemaal aangeboden kreeg, deed me niet watertanden (hoewel ik me wel extreem schuldig voelde toen mijn schoonmama speciaal voor mij een suikervrij éclairtje had gekocht. Cacao, vanille en deeg zijn ook niet toegelaten.)

Dat mijn liefde voor eten hierdoor een beetje is verdwenen (ik eet omdat het moet), is aan de vooravond van de feestdagen wel een voordelige conclusie, maar ik vrees dat ik binnen een drietal weken wel anders zal kraaien. Mijn mama – die dit jaar instaat voor het kerstmenu – heeft me zaterdag haar ideeën voor het voorgerecht en hoofdgerecht al verklapt (sorry, als ik dit doorvertel dan zwaait er wat), met de bedoeling voor mij een aangepaste versie te maken… maar na het overlopen en aftoetsen van de ingrediënten met mijn lijst van verboden voedingsmiddelen, zakte de moed haar wat in de schoenen. Zelf probeer ik er positief bij te blijven: dit jaar géén kater en geen uur van het feestgewoel missen omdat ik ziek boven het toilet hang!

Op restaurant gaan zit er ook voor een tijdje niet meer in, want zo is een vijfgangenmenu – met mijn 400g per portie – en champagne en wijn à volonté – met mijn alcoholverbod – momenteel way out of my league. Laat ons hopen dat de Kerstman me goed gezind is en me twee dagen “vakantie” gunt… Maar met geen buikpijn, hoofdpijn en misselijkheid meer, ben ik al content!

Het (vervloekte) eliminatiedieet: week 2

Geef een reactie

