quinoa met mozarella en broccoli

IMG_1619-kleinTijdens het eliminatiedieet recepten vinden die én toegelaten zijn én lekker, bleek bijzonder moeilijk. Daarom was ik een beetje op mezelf en mijn eigen culinaire creativiteit (die quasi onbestaande is) toegewezen. Quinoa, broccoli en mozarella waren drie ingrediënten die toevallig in mijn koelkast lagen en samen bleken ze – tot mijn grote verbazing – een match made in heaven. Dit supersimpele gerechtje (mijn lightversie van de Amerikaanse quinoa broccoli casserole) ga ik zeker nog eens opnieuw maken.

Ingredienten (grote portie voor 1 persoon)

  • 60g quinoa (droog gewicht)
  • 1 bolletje mozarella
  • 120g broccoli
  • (zee)zout
  • olijfolie

Snijd de broccoli in kleine, beetklare roosjes en stoom deze. Hiervoor gebruik ik handige plastieken kommetjes voor de microgolfoven: zo’n 4 minuten op 600watt.

Kook de quinoa in 1 1/2 hoeveelheid water. Roer af en toe. Proef wanneer het water volledig is opgeslorpt even of de textuur ok is. Als de quinoa naar jouw smaak nog te hard is, voeg dan wat extra water doe.

Snijd de mozarella in kleine kubusjes en voeg tot slot alles samen in een kom. Overgiet met wat olijfolie en kruid af met (zee)zout.

Smakelijk!

quinoa met mozarella en broccoli

Een gedachte over “quinoa met mozarella en broccoli

Geef een reactie

