Quinoa met gegrilde haloumi en courgette

Het volgende receptje is een variant op mijn quinoa met mozarella en broccoli (veel keuze in ingrediënten hebben we helaas niet) dat ook geschikt is voor het eliminatiedieet! De haloumi, een Griekse kaas – met een iets hardere structuur dan mozarella – die meestal gebakken wordt, maakt het gerechtje wat hartiger van smaak.

IMG_1625-duo

Ingrediënten (voor 1 persoon)

  • 60g (droog gewicht) quinoa
  • 130g courgette
  • 60g haloumi
  • olijfolie
  • zeezout

Kook de quinoa met anderhalve hoeveelheid water (voeg extra water toe wanneer het water is opgeslorpt tot de textuur je bevalt) en snijd intussen de courgette in fijne schijfjes en de haloumi in platte plakjes.

Smeer je grilpan in met olijfolie en gril de courgette- en haloumistukjes tot ze mooie, bruine strepen vertonen en de courgettes gaar zijn.

Dresseer alles tot slot samen op een bord en overgiet met een beetje olijfolie. De haloumi geeft al een vrij zoute toets aan het gerecht, maar je wil kan je het verder nog wat op smaak brengen met een snuifje grof zeezout.

In latere fases ga ik hierbij wat experimenteren met munt en citroensap.

Advertenties
Quinoa met gegrilde haloumi en courgette

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s