Het eliminatiedieet: week 4

IMG_7414De eerste 4 weken van het eliminatiedieet zitten er ein-de-lijk op! Maar eerlijk gezegd had ik na een maand strikt diëten toch iets betere resultaten verwacht: vorige week stak de buikpijn weer fel de kop op en ik ben ook weer een aantal nachten misselijk geweest. Dit berichtje schrijf ik met een buik die zo bol staat, dat het lijkt alsof ik elk moment kan bevallen…

Fruit = vijand. Helaas lijken de mandarijntjes en kiwi’s de boosdoeners, maar ook de quinoa of het speltbrood dat ik mag eten, kan er volgens de diëtiste voor iets tussen zitten. Ook rijstwafels bezorgen me tegenwoordig last. Dat vergt dus verder (proefondervindelijk) onderzoek.

Nieuwe ingrediënten! Gelukkig mag ik ondanks de buikpijn toch extra ingrediënten aan mijn menu gaan toevoegen. Welkom, radijs en perzik en nice to meet you, rammenas en boterboon!

Cuttage cheese. Intussen heb ik ook te horen gekregen dat ik teveel kaas eet (bloos). Voor wie, zoals ik, ook nog wil vermageren zijn (vooral harde) kazen geen goed idee. Op aanraden van de diëtiste ga ik hier dus een light alternatief voor zoeken. Voorlopig kan ik niets beter bedenken dan wat gestoomd kippewit of geprakte avocado (mjam-mjam)… De parmezaan (my dearest friend) zal ik de komende week even links laten liggen.

Je hoort (leest) het: deze week sta ik een beetje met mijn mond vol tanden. Hopelijk weet ik jullie tegen volgende week weer wat betere raad te geven. Succes, fellow-fructies!

Het eliminatiedieet: week 4

Geef een reactie

