Nasi Goreng à la Mijn Buikgevoel

Ik ben een enorme afhaalchinees-liefhebster, maar door mijn diëtaire fructose-intolerantie is take-away of uit eten gaan niet echt een optie meer (wel super voor de lijn natuurlijk!). Dit weekend heb ik zelf een eigen fructose-arme versie van de bekende nasi goreng in elkaar geflanst. Met de rijstvellen die ik nog had liggen – maar waar ik voorlopig geen lenterolletjes met rauwkost mee kan maken – heb ik een soort nasi wrap gemaakt. Voor de niet-fructies: een zoet-zuur sausje zou hier zooooo goed bij smaken (helaas). Bijna zo lekker als bij de Chinees! ;-)

IMG_1695-klein duo

Ingrediënten voor 2 personen (of 3 wraps)

  • zakje rijst voor 1 persoon (60g)
  • 100g natuurspek
  • 100g fijne princessenboontjes
  • 100g broccoli
  • 2 eieren
  • 3 rijstvellen

Kook de rijst zoals op het pakje staat aangeven en hou deze even opzij. Stoom intussen de princessenboontjes en broccoli roosjes tot deze gaar zijn. Snijd deze nadien in kleine brokjes.

Bak het natuurspek in een pan (het spek bevat genoeg vet, dus je hebt geen vetstof nodig). Laat het overtollige vet afdruipen en voeg er de groentjes en rijst bij wanneer het spek lekker knapperig is geworden. Bak alles even kort aan.

Breek de twee eieren over het geheel, meng deze onder de massa en roerbak tot de eieren gestold zijn. Het spek geeft op zich genoeg smaak aan het gerecht, dus voor mij persoonlijk hoeft er geen extra zout meer bij.

IMG_1680-klein duo

Voor de wraps:

Laat drie rijstvellen kort weken in koud water en dep de vellen af met wat huishoudrol. Vul het midden van de wraps met nasi goreng en vouw deze dicht tot een mooi pakketje.

Smakelijk!

 

Nasi Goreng à la Mijn Buikgevoel

Geef een reactie

