Eliminatiedieet: week 6 & 7

foto-kerst2

Eerst en vooral wil ik iedereen nog een superfijne Kerst en een gelukkig en gezond 2015 toewensen! Ik hoop dat jullie een beetje van het kerstdiner hebben kunnen genieten! :-) De feestdagen zijn natuurlijk de eerste reden waarom het iets langer geduurd heeft tot een nieuwe post, maar anderzijds voelde ik me ook niet zo lekker.

Ondanks de buikpijn, hoofdpijn en extreme (!) vermoeidheid in de voorbije twee weken heb ik toch van Kerst genoten hoor. Mijn lieve mama heeft voor elk gerecht van haar menu een fructose vriendelijke versie voor mij gemaakt, wat natuurlijk fantastisch was!!! (Ik zal deze receptjes zo snel mogelijk posten). Ik had haar liever op een iets enthousiastere manier willen bedanken dan als een halve zombie aan de eettafel, maar goed… zonder de aanpassingen was het natuurlijk véél erger geweest en gezien de omstandigheden was dit diner zeer geslaagd!

Trots als ik ben op mijn gewichtsverlies maakt iedereen van mijn familie zich, om die reden, intussen wel zorgen over me. Ik heb nu eindelijk een gezond gewicht, dus ik zal de mensen nooit snappen :-) Zelf maak ik me wel een beetje zorgen over mijn energielevels: zo krijg ik elke dag rond ongeveer 15 uur, na de lunch en rond 20 uur, na het diner, telkens zware dipjes (zowel fysiek als mentaal: mijn voedselcoma’s noem ik ze). Ik heb twee weken verlof, maar in die twee weken heb ik vaak geen energie om leuke dingen te doen (zelfs bloggen was de voorbije dagen teveel gevraagd). De moed begint me nu wel in de schoenen te zakken.

Vooral omdat ik me goed aan het strikte dieet hou en niet snap waarom ik me nu zo belabberd voel. Ik voel me wel beter dan voor de diagnose, maar sinds het begin van het eliminatiedieet is het alleen maar bergaf gegaan. Mijn dietiste heeft me nu op een candida-dieet gezet en afgaand op wat ik online lees, lijken mijn bijkomende symptomen hier inderdaad mee overeen te stemmen. Fingers crossed! De energiedipjes zouden volgens mij dan weer aan een overbelasting van de bijnieren kunnen te wijten zijn (iets wat samenhangt met een candida ontsteking), maar ik ben natuurlijk geen dokter en lijk zo wel een beetje een hypochonder ;-)

Tot slot heb ik ook goed nieuws: zo heb ik een superhandige app gekocht (voor 6,99 euro), waarin je alle ingrediënten kan nachecken op hun fructose-gehalte: de Australische Monach-app. Je kan in de app ook aantekeningen maken en receptjes zoeken. Deze supertip heb ik alweer in het Facebookforum voor fructomals gekregen! Vervoeg ons daar en voel je binnen de kortste keren niet meer zo eenzaam in je strijd! ;-)

Eliminatiedieet: week 6 & 7

Geef een reactie

