Comfort Food Topper: romige eiersoep met andijvie

Het volgende – alweer supersimpele – gerechtje is mijn absolute topfavoriet in de categorie ‘Comfort Food’. Ik ben nooit een grote maaltijdsoepliefhebber geweest, maar deze soep heeft me echt van m’n sokken geblazen. Ik ben overtuigd! Op zich zijn de ingrediënten allemaal veilig, maar mijn maag heeft van kindsaf aan een soort liefde-haat verhouding met eieren… dus af en toe loopt het al eens fout af.

Ik heb dit receptje via Pinterest gevonden, toen ik op zoek was naar manieren om mijn dikke andijviekrop te verwerken (je kan niet alle dagen puree met kip eten). Alle eer en credits gaan naar Melissa Clarck.

IMG_2181-klein

Ingrediënten voor 1 kom soep

  • 2 cups zelfgemaakte kippebouillon
  • 60g (droog gewicht) of 1/2 zakje witte rijst
  • handvol andijvie
  • 1/2 citroen of scheutje vers citroensap
  • 1 ei

IMG_2185-klein

Verwam de zelfgemaakte kippebouillon en kook hierin de rijst (je kan de rijst ook gewoon in water koken). Laat de andijvie een minuutje meegaren in de bouillon.

Pers een halve citroen uit in een eetkom en kluts er een heel ei doorheen. Overgiet met de bouillon en gekookte andijvie, meng rustig door elkaar en scherp er tot slot de rijst door.

Smakelijk!

Comfort Food Topper: romige eiersoep met andijvie

Geef een reactie

