Heerlijke kipcourgette balletjes

Volgens het officiële Australische FODMAP-dieet mag je per dag tot maximum 100g courgette per dag eten. Meer dan dat heb je voor dit gerechtje niet nodig, wat deze overheerlijke balletjes fructose-vriendelijk maakt. Het originele receptje kan je hier terugvinden. Zo simpel en toch lekker!

Ingrediënten (voor 1 persoon)

  • 120g kippewit
  • 50 à 80g courgette
  • zout en peper
  • 1 el olijfolie of boter

Bereidingswijze

Snijd de kippefilet in kleine blokjes en maal deze fijn in de keukenrobot tot kippengehakt.

Rasp de courgette en voeg deze samen met het kippengehakt in een kom en mix het mengsel met je handen of een vork. Kruid af met peper en zout.

Bak de balletjes met wat olie of boter in een pan, tot slot ze volledig gaar zijn.

Serveer met een slaatje en/of – als je avocado verdraagt – met wat verse guacamole (1/4 geprakte avocado + lepel yoghurt + zout en peper). Opgelet: avocado bevat veel histamine en kan dus ook andere allergische reacties veroorzaken, zoals een loopneus of uitslag.

Smakelijk!

IMG_2189-klein

Advertenties
Heerlijke kipcourgette balletjes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s