Wegwijs

Mijn buikgevoel gaat over mijn persoonlijke ontdekkingstocht naar een gezonder en beter leven (zowel fysiek als mentaal), met als centraal thema: mijn fructose-malabsorptie en hypersensitiviteit. Bloggen is voor mij enerzijds therapeutisch en anderzijds hoop ik er vooral andere mensen, die hetzelfde meemaken en hier toevallig op mijn blog terechtkomen, mee een hart onder de riem te steken. Tot slot hoop ik met de Mijn buikgevoel blog ook een beetje meer awareness te creëren rond het – tot nog toe weinig beschreven – fenomeen fructose-malabsorptie.

Bij deze een overzichtje met links naar mijn verschillende artikels:

Mijn verhaal:

Recepten:

Gefilosofeer:

  • “Gezond” (Opiniestuk over gezondheid)
  • Soulfood (Gefilosofeer over mijn identiteitscrisis, a.d.h.v. het boek ‘Eat, Pray, Love’)
  • Fris en fruitig (Review over fruitige make-up)
Advertenties

3 gedachtes over “Wegwijs

  1. corneel zegt:

    hallo, heb jij van je dietiste een lijst van de te vermijden voeding? Ik heb zo een lijst gekregen en veel van wat je eet staat bij mij in de kolom : “te beperken”. Zoals courgette, paprika,…

    Like

    1. Dag Corneel,

      ik stel al mijn receptjes inderdaad samen op basis van de voedingslijst die ik van mijn diëtiste heb gekregen: gele / oranje paprika en courgette staan bij mij in de kolom ‘toegestaan, maar in kleine hoeveelheden.’ Eigenlijk staan er geen groenten in de ‘onbeperkt toegelaten’ kolom (omdat ik ook moet rekening houden met histamine), maar je moet ze wel eten om geen vitaminentekort te krijgen.

      Ik heb wel de indruk dat er verschillende voedingslijsten circuleren, maar kan helaas niet zeggen welke lijst nu 100% correct is. Ik volg nu dus liefst de raad van mijn diëtiste op.

      Ik schrijf wekelijks over mijn ervaringen met het eliminatiedieet en hoop binnen enkele maanden met zekerheid te kunnen zeggen wat écht werkt en wat niet. Na twee maanden zie ik nog niet zoveel verbetering: dus er zijn wellicht nog een aantal dingen die op mijn lijstje in de ‘toegelaten’ kolom staan waar ik wel slecht op reageer (zoals spelt, quinoa, kiwi,…).

      Wat eet jij zoal? Misschien kan ik daar wat inspiratie uit putten voor nieuwe receptjes, want op dit moment hang ik vast aan rijst met droge kip :-)

      Like

  2. corneel zegt:

    ik heb een excell bestand met wat ik totnutoe heb gegeten alsook één van de dietiste dat ik jou kan mailen, stuur dan een mailtje naar corneelbuyck@telenet.be. De groenten die bij mij toegelaten zijn , zijn bruine bonen, witte bonen, erwten, champignon, Chinese kool, komkommer, peterselie, postelein, sla, spinazie, veldsla, waterkers, zuurkool, witloof , prinsessebonen, venkel; advokado (beperkt), verse tomaten. Bij de erwten had ik diarree en ik heb ook ijsbergsla met witloof gegeten, daar had ik krampen van. Wat is het beste verteer is aardappelen met spinazie en vis (of fishsticks). Van de chinese kool heb ik last van winderigheid, bruine en witte bonen lust ik niet :). Ik ben nu 2 weken bezig en ben van de diarree gelukkig vanaf (ik heb 3 maanden aan 1 stuk diarree gehad). Van de krampen ben ik nog niet af en ik heb vooral last van serieuze misselijkheid en vermoeidheid. Op quinoa reageer ik tamelijk goed, dat maak ik soms met venkel en wat peterselie en gebakken kip . Kiwi zou ik zeker niet eten , dat bevat fructose. Er staat bij mij geen fruit op de veilige lijst , alleen rabarber , limoen en citroen staan bij “beperkt”, ik doe dan wat citroen op mijn fishsticks :).

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s